Header image

گرامر یا کلمه کدام مهم‌تر است؟

مرداد ۱۴, ۱۳۹۸آ»وزش زبان انگلیسی , لغات 504

گرامر یا کلمه کدام مهم‌تر است؟

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم اهمیت زیادی دارد. روش‌های متداولی برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی شده است. اما آنچه که در این‌جا مورد توجه قرار گرفته، میزان اهمیت دو پارامتر گرامر و کلمه است.

آیا باید ابتدا کلمات انگلیسی را یاد گرفت یا روی گرامر مسلط شد؟ در ادامه با پاسخ دادن به یک‌سری سوال کلیدی در این حوزه، خودتان در آخر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که کدام اهمیت بیشتری دارد؟ کلمه یا گرامر؟

جمله از چه چیزی تشکیل شده است؟

در همان دوران دبستان در کتاب فارسی خواندیم که یک جمله از تعدادی کلمات تشکیل شده است. کلمات در کنار هم قرار می‌گیرند و مفهوم جمله را حتی اگر به صورت کامل نباشد، می‌رساند.

در زبان انگلیسی هم به همین صورت شما برای ساخت یک جمله باید کلمات را یاد بگیرید. پایه و اساس زبان فارسی یا زبان انگلیسی که با استفاده از آن ساختار‌های پیچیده‌ای مثل گرامر به وجود می‌آید، لغت است. اگر لغتی یاد نگرفته باشید، گرامر مفهومی پیدا نمی‌کند. به طور مثال اگر مدرس زبان شما بخواهد یک نکته گرامری را به شما آموزش دهد، باید با کلمات انگلیسی یک جمله را تشکیل دهد و گرامر را با ذکر این جمله که بر تابلو نوشته شده است، برای شما بگوید. این مثال به واضحی بیان می‌کند دستورات گرامری در چارچوب لغت توضیح داده می‌شود. پس می‌توان متوجه شد برای یادگیری زبان انگلیسی، آموختن لغات باید نسبت به گرامر در اولویت قرار بگیرد و تا حدودی کلمه از اهمیت بیشتری نسبت به گرامر برخوردار است.

گرامر یا لغت، مسئله این است!

فرض کنید به یکی از کشورهای خارجی سفر کردید، می‌خواهید از یک نفر نشانی را بپرسید و با یک جمله درخواستتان را مطرح کنید. فکر می‌کنید که اگر گنجینه لغات شما کم باشد و کلمه‌ای بلد نباشید که آن لحظه بگویید می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟ اگر گرامر شما دست و پا شکسته باشد و جای کلمات درست نباشد، این مانع برقراری ارتباط و برطرف کردن درخواستتان نمی‌شود اما اگر کلمه‌ای بلد نباشید و دایره لغات شما کم باشد این مانع برقراری ارتباط شما با طرف مقابل می‌شود.

تصور کنید در حال خواندن کتاب یا روزنامه انگلیسی هستید یا یک فیلم به زبان انگلیسی را انتخاب کردید و تصمیم به تماشای آن گرفتید، اگر شما متوجه کلماتی از فیلم یا کتاب نشوید ممکن است رشته آن از دستتان خارج شود و به کلی گیج شوید. برای همین در ابتدا سعی کنید لغت‌های پر کاربرد را یاد بگیرید.

خیالتان از بابت گرامر راحت

از بابت یادگیری گرامر نگران نباشید. در هر زمانی که لازم باشد، شما آن را به طور ناخودآگاه و طبیعی فرا می‌گیرید. به این فکر کنید که یک کودک به مرور زمان چطور یاد می‌گیرد درست صحبت کند و جملاتش را به طور کامل بگوید. با کلمات پرکاربردی که آموزش دیده‌اید و فرا گرفته‌اید، می‌توانید جملاتی بسازید و نکات گرامری را یاد بگیرید و آشنایی خیلی خوبی به گرامر پیدا کنید.

تأکید بیش از حد بر روی گرامر یعنی محدود کردن خودتان

وقتی دایره لغات کم باشد، مجبور می‌شوید دستور گرامری جدید زبان انگلیسی را با همان جملات تکراری که لغاتش را بلدید و قبلاً مثالش را زدید یاد بگیرید. این امر باعث می‌شود سطح یادگیری شما محدود شده و تا حدودی پایین بیاید. شک نکنید که با گذشت زمان به مشکل بر می‌خورید و شما را خسته می‌کند. از طرف دیگر، اگر زمانی که می‌خواهید صحبت کنید به دستورات گرامری بیش از حد فکر کنید، عملکرد صحبت کردن شما پایین می‌آید.

یک نکته فراموش نشدنی

بیاید مسیر و هدف خودتان را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید. مشخص کردن هدف به شما کمک می‌کند که اول کدام پارامتر گرامر یا لغت برایتان اهمیت داشته باشد. حتی ممکن است که تصمیم بگیرید هر دو را در کنار هم یاد بگیرید.

افرادی که هدف از یادگیری زبان انگلیسی برایشان قبولی در امتحانات تافل یا آیلتس باشد، قطعاً باید به گرامر و یادگیری آن هم توجه کنند و برای هر دو وقت بگذارند. باید نسبت به تمام مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی

  • Reading
  • Writing
  • Speaking
  • Listening

تسلط کافی را داشته باشند.

کسانی که هدف‌شان صرفاً خواندن مقاله‌ها و کتاب انگلیسی باشد، ابتدا باید یادگیری لغت را در اولویت قرار دهند و سپس گرامر را یاد بگیرند.

افزایش حجم گنجینه لغات

سعی کنید لغات را در کاربرد‌های مختلف یاد بگیرید. کلمات را به تنهایی به ذهن نسپارید. آن‌ها را در جملات و عبارات یاد بگیرید. جدای از کتاب‌های درسی و آموزشی، با خواندن سایر کتاب‌ها و مطالب جذابی که به آن‌ها علاقه دارید، دایره لغات ذهنتان را گسترش دهید. فیلم‎‌هایی که به زبان انگلیسی هستند را بارها و بارها ببینید. در زمان استراحت پادکست‌های صوتی بشنوید. خواندن و شنیدن مطالب جذاب بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است.

اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌ها از منابع آموزشی بسیار مفیدی برای یادگیری زبان انگلیسی و گسترش دامنه لغات افراد می‌باشند و حتی در بسیاری از موارد با همین هدف طراحی و تولید شده‌اند. با کمک این اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری زبان یک غول ترسناک نیست، شما می‌توانید به راحتی لغات را یاد بگیرید و شاخ غول را بشکنید.

به طور مثال کتاب ۵۰۴ واژه و اپلیکیشن ۵۰۴ واژه انگلیسی که از منابع ضروری و مهم برای یادگیری است، این منبع معتبر دارای ۴۲ درس و هر درس ۱۲ کلمه دارد که در اپلیکیشن آن میتوانید علاوه‌بر متن هر درس ویدئوهای مرتبط با هر یک ر نیز مشاهده کرد، همچنین در هر درس نکات دیگری مثل تلفظ کلمات، جملات نمونه‌ای برای هر لغت گفته شده است و کمک به درک هر چه بهتر واژه‌های جدید می‌کند.

 

 

 


پست های مرتبط

سخت ترین و آسان ترین زبان های دنیا را بشناسید

مرداد ۲۶, ۱۳۹۸آ»وزش زبان انگلیسی

۵ مورد از سخت ترین زبان های دنیا یکی از کارهای زمان‌بر و نسبتاً دشوار، آموختن یک زبان جدید علاوه‌بر زبان مادری است. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هرچه سریع‌تر بتوانید الفبای زبانی را بیاموزید، سرعت یادگیری آن زبان برای شما افزایش می‌یابد. اگر تا پنجاه سال پیش «باسواد …

ادامه مطلب
آسان ترین روش های یادگیری لغات زبان

مرداد ۱۴, ۱۳۹۸آ»وزش زبان انگلیسی , لغات 504

آسان ترین روش های یادگیری لغات زبان یکی از معضلات فراگیر و حائز اهمیت در بین اجتماع امروزی یادگیری زبان انگلیسی است. در حال حاضر اکثریت مردم یک جامعه سعی در برقراری ارتباط با مردم جوامع دیگر را دارند. همانطور که می‌دانید راه برقراری ارتباط جوامع با یکدیگر از طریق زبان است؛ اما با وجود …

ادامه مطلب

یک نظر ارسال کنید

ایمیل شما نزد ما امن می ماند

9 + ten =